Kriget mot maskrosorna är inte över

Som rubriken lyder: kriget är inte över! Jag skämtar inte när jag säger att jag ägnat säkert 20 timmar den senaste veckan åt att dra upp maskrosor ur vår gräsbefriade gräsmatta. Nu ser den ut som en Schweizerost kombinerat med en leråker.

har googlat runt lite och om det här är sant, kan det kanske vara svaret på mina böner... let us hope!!



Eva Fridhill och hennes maskrosstav. Genom att ladda staven med vanligt grovsalt som man köper i affären och “dutta“ på några korn på maskrosrosetten när det är torrt i gräset kan man på ett snabbt, smidigt och effektivt sätt bli av med dem. De försvinner sedan på en dryg vecka utan att det blir några hål i marken. Ett kilo grovsalt räcker till mellan 300 och 400 maskrosor. Metoden är miljövänlig och kemikalieinspektionen har inga invändningar mot metoden som nu lanseras stort i hela Sverige av företaget Perstorp Waste Systems, PWS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0